NFT Art, which is so hot these days
It’s been more than 60 years since Arthur Danto saw Andy Warhol’s artwork “Brillo Box” in the midst of postmodernism and put the art into the coffin as the end of art.
But somehow, as of 2021, a monster named IT technology is gently opening the lid of the coffin where the art is buried. Saying “Hey, Arthur Danto, What were you talking about. you were totally wrong.”.
The ransom of digital art, which had been inexpensive due to doubts about its reality, soared day by day, and news articles are soaring that it is difficult to keep up with. At the same time, people and businesses with a lot of audience on social media smell the scent of money and are busily moving like bees. I’m also thinking of trying to immerse my feet in this phenomenon, but not sure of 100% yet.
Is it a temporary frenzy or the future of art? Obviously there is an initial bubble, so there will be market corrections once or twice, but I still think carefully as the latter.
That’s why I’m having a very excited and looking forward to it. Thanks to that, I have been living hard after a long time. I’m also curious about how the French art market will respond to this phenomenon.
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요즘 핫한 NFT Art
포스트 모더니즘이 한창 유행할 때 아서 단토가 앤디 워홀의 ‘브릴로 상자’ 작품을 보고는 예술의 종말이라며 관짝에 쳐넣은지 60년이 다 되가는데 웬걸, 2021년 현재, IT기술이란 이름의 괴물이 무슨 소리냐며 그 관 뚜껑을 다시 슬며시 열고 있다. “야, 아서 단토 너는 틀렸어.” 라며.
그동안 실재성에 의문이 있어 값이 나가지 않던 디지털 아트의 몸값이 하루하루 치솟으며, 뉴스 기사는 따라가기 힘들 정도로 올라오고, 소셜 미디어 상에서 많은 오디언스를 보유한 사람, 업체들은 향기를 맡고 꿀벌처럼 분주하게 움직이고 있다.
일시적 광풍일까, 미래일까? 분명 초기 거품이 껴있어 한두 차례 시장 조정이 있겠지만 그래도 난 후자라고 아주 조심스럽게 생각해본다.
덕분에 굉장히 흥분되고 기대되는 나날을 보내고 있다. 얼마만에 열심히 사는 건지 모르겠다. 나도 발을 슬며시 담가볼까 한창 알아보고 있지만 물론 아직 뚜렷한 확신은 들지 않는다. 그리고 이 현상에 프랑스 미술시장이 어떻게 대응할지도 무척 궁금하다.
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마지막으로 현 미술시장을 향해 30년 전 서태지가 부릅니다. “환상 속의 그대”
세상은! Yo! 빨리 돌아가고 있다.
시간은 그대를 위해 멈추어 기다리지 않는다.
사람들은 그대의 머리 위로 뛰어다니고
그대는 방 한 구석에 앉아 쉽게 인생을 얘기하려 한다.
환상 속에 그대가 있다.
모든 것이 이제 다 무너지고 있어도
환상 속에 아직 그대가 있다.
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눼눼, 코로나로 다 무너지고 있는 요즘 IT 속에 예술이 있습니다.
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